Support Komma igång Lägg Weply Chat på din Shopify hemsida
Lägg Weply Chat på din Shopify hemsida
Uppdaterad: den 20 oktober, 2022
Innan du börjar:
Innan du följer de här stegen ska du ha följande saker redo:
Skript för chattintegration
1. Gå till din Shopify admin site
2. Klicka på Customize theme
3. Klicka på Customize
4. Gå till Theme actions i det nedre vänstra hörnet
5. Klicka på Edit code
6. Gå till Layout
7. Klicka på {/} theme.liquid
En kodfil bör visas på höger sida av skärmen.
8. Hitta </body> avsnittet
9. Lägg till ditt chat integration innan </body>
10. Klicka på Save och uppdatera din webbplats för att se din chatt online.
Kan du inte se din chatt?
- Webbläsare sparar också en cache av webbplatser. Du kan behöva rensa cacheminnet i den webbläsare du använder.
- Här finns några guider om hur du gör det: Google, Safari, Microsoft Edge
- Har du installerat chatten på en staging-server? Kanske är chatten inte inställd för att visas på din staging-server på grund av URL-begränsningar. Kontakta i så fall supporten.
- Om inget av ovanstående fungerade, kontakta supporten.
Vad kommer härnäst?
- Se till att du får e-postmeddelanden från Weply så att du inte missar några potentiella kunder. Så här ställer du in det på Apple iOS och Android.
- Skicka chatthändelser till ditt Google Analytics-konto för att få en bättre överblick över kundresan.
- Anslut Weply till din Facebook-sida så att dina följare kan nå dig även där dygnet runt.
Behöver du hjälp?
+46 40 668 86 17
Våra telefonlinjer är öppna
måndag-torsdag 8.30 till 16.00
fredag 8.30 till 15.30
Vi återkommer till dig så snart som möjligt