Support Komma igång Lägg Weply chat på din Joomla hemsida
Lägg Weply chat på din Joomla hemsida
Uppdaterad: den 13 oktober, 2022
Innan du börjar:
Innan du följer de här stegen ska du ha följande saker redo:
Skript för chattintegration
Hur du lägger in scriptet beror på vilken template du använder. Det finns inte en enda metod för att implementera scriptet på alla templates. Det viktigaste att se till är att chatten visas på alla sidor av webbplatsen.
- Navigera fram till /templates/(ditt template)/index.php
- Sätt in scriptet precis innan taggen </body>.
Om chatten endast visas på framsidan, kan det vara att processen behöver upprepas på alla synliga sidor.
Alternativt finns det många extensions för Joomla som hjälper till att få Javascript in på hemsidor. Implementeringen av scriptet är avhängig av den extension du väljer att använda, så det er bäst att läsa deras dokumentation för det.
Kan du inte se din chatt?
- Webbläsare sparar också en cache av webbplatser. Du kan behöva rensa cacheminnet i den webbläsare du använder.
- Här finns några guider om hur du gör det: Google, Safari, Microsoft Edge
- Har du installerat chatten på en staging-server? Kanske är chatten inte inställd för att visas på din staging-server på grund av URL-begränsningar. Kontakta i så fall supporten.
- Om inget av ovanstående fungerade, kontakta supporten.
Vad kommer härnäst?
- Se till att du får e-postmeddelanden från Weply så att du inte missar några potentiella kunder. Så här ställer du in det på Apple iOS och Android.
- Skicka chatthändelser till ditt Google Analytics-konto för att få en bättre överblick över kundresan.
- Anslut Weply till din Facebook-sida så att dina följare kan nå dig även där dygnet runt.
Behöver du hjälp?
+46 40 668 86 17
Våra telefonlinjer är öppna
måndag-torsdag 8.30 till 16.00
fredag 8.30 till 15.30
Vi återkommer till dig så snart som möjligt