VARFOR LIVECHATT ?
Känn till potentialen
Sorta bort den okvalificerade trafiken
Chattagenten i chatten kan samla in kontaktuppgifter på de som visar köpintresse i chatten och förmedla informationen till dig. Det optimerar din tid och du kommer mer i kontakt med kvalificerade leads.
Personlig leadgenerering
Det unika med en livechatt är att de är bemannade av riktiga människor. Vår senaste undersökning visar att 97 % av svenskarna föredrar att chatta med en riktig person snarare än en chatbot. I köpsituationer har människor en önskan att bli förstådda och lyssnade på, vilket bara en verklig person kan uppfylla. Människor besitter empati, vilket resulterar i bättre och mer förståelse för kundservice.
Fånga potentiella kunder
Med en 24-timmars livechatt undviker du att gå miste om potentiella kunder. Dina webbplatsbesökare har möjlighet, oavsett tid på dygnet, att kontakta oss i chatten och få sin fråga klarlagd. Att vara tillgänglig dygnet runt är viktigare än man kanske tror. I boken avslöjar vi vilka tider och dagar i veckan då det är som mest chattaktivitet.
Optimera avkastningen på dina marknadsföringsaktiviteter
Många företag fokuserar av misstag för mycket på att få trafik till sin webbplats och för lite på att konvertera den trafiken till köpande kunder. Genom att implementera en livechatt blir försäljningstratten bredare i botten, vilket kommer att resultera i en effektivare försäljningstratt och därmed fler köpande kunder.
Få boken gratis direkt i din inkorg
Inom några minuter kan du börja läsa den första danska chattboken, som innehåller allt du behöver veta om chattar, danskarnas digitala vanor och hur du kan använda livechatt i ditt företag.
EN INSIKT I VAD FÖRSTA KAPITLET INNEHÅLLER
Livechatt i en marknadsföringsvärld
Svenskarnas digitala vanor
Vi dyker ner i en ny studie som avslöjar svenskars digitala kommunikationsvanor över åldersgrupper. Undersökningen visar bland annat att 41 % i åldersgruppen 18-59 föredrar att kommunicera med ett företag via chatt.
Hemsidor är alltid öppna
Tillgänglighet, tillgänglighet, tillgänglighet! Internets struktur gör att potentiella kunder alltid bara är ett klick bort från konkurrenterna, vilket ställer krav på företagens förmåga att svara på kundförfrågningar direkt. Hur många tror du undersöker en konkurrent om de inte kan komma i kontakt med ett företag genom sin föredragna kommunikationskanal?
Konvertering
Vi belyser det populära konceptet konverteringsgraden, definitionen av hårda vs mjuka konverteringar och vilka verktyg man kan använda i en optimeringsprocess. Vi dyker ner i frågorna kring att företag tenderar att fokusera på sin översta tratt och hur det påverkar konverteringsfrekvensen.
Livechatt och SEO
Vad sägs om SEO och att integrera ett plugin för livechatt på en webbplats? Vi tittar närmare på hur livechatt lyfter en sidas ranking i sökmotorerna, trots att själva integrationen av ett livechattplugin kommer att bromsa webbplatsens hastighet.
VEM SOM LIGGER BAKOM BOKEN
Möt författarna
Søren Gøtterup-Tang (VD) och Johan Sollevi (Country Manger och Partner) har skrivit boken Konvertera med chatt, för om någon vet hur man växer ett företag, och kommunicerar bäst med kunderna – och då vet de såklart också mycket om, hur för att uppnå detta genom livechatt.
JOHAN SOLLEVI
Tidigare försäljningschef inom mediabranschen. Idag är han svensk landschef och partner på Weply. Med flera års säljerfarenhet i bagaget leder och utbildar han det svenska säljteamet och ser till att Weply fortsätter att växa i Sverige.
SØREN GØTTERUP-TANG
Søren är utbildad inom finansiell marknadsföring, och har de senaste 10 åren hjälpt till att bygga företag från grunden. Idag är han VD och en av medgrundarna till Weply. Han har framgångsrikt varit med och utvecklat många lärplattformar.