Få fler kunder med 24/7 livechatt
Våra utbildade chattkonsulter är specialister på att generera säljkvalificerade leads inom bilindustrin
Uggerhøj Bilar
Med Weply är Uggerhøj tillgängliga för potentiella kunder 24 timmar om dygnet, med riktiga människor som är redo att hjälpa till i chatten.
26%
BESÖKARE
CHATTAR MED OSS
25%
CHATS BLIR
HETA LEADS
57%
LEADS UTANFÖR
KONTORSTID
Uggerhøj Bilar
Med Weply är Uggerhøj tillgängliga för potentiella kunder 24 timmar om dygnet, med riktiga människor som är redo att hjälpa till i chatten.
26%
BESÖKARE
CHATTAR MED OSS
25%
CHATS BLIR
HETA LEADS
57%
LEADS UTANFÖR
KONTORSTID
Se potentiell försäljning strömma in, 24 timmar om dygnet
Du är tillgänglig när som helst, alla dagar på året.
Vi är alltid online för din räkning och ser till att du aldrig går miste om potentiella kunder - även om din butik eller ditt garage är stängt. Du kan erbjuda personlig service i realtid och skapa den bästa möjliga kundupplevelsen online som får besökarna att välja dig.
Webbplatsbesökare blir kunder
Vi söker efter intresserade köpare i din trafik och samlar in exakt den information som du vill ha - till exempel namn, telefonnummer, miltal och registeringsnummer. Det kan också vara bilmodell och datum, om ditt mål är att få fler personer att boka en provkörning - det är upp till dig! Dina heta leads skickas direkt till din inkorg och/eller ditt CRM-system.
Kvalificerade och erfarna chattkonsulter
Vi har stor erfarenhet av att hantera chattar för fordonsföretagens räkning och känner till slutkundens behov. Våra kvalitetssäkrade chattkonsulter är också utbildade i chattpsykologi och utbildas kontinuerligt för att leverera bästa möjliga service till dig och dina kunder.
Se potentiell försäljning strömma in, 24 timmar om dygnet
Du är tillgänglig när som helst, alla dagar på året.
Vi är alltid online för din räkning och ser till att du aldrig går miste om potentiella kunder - även om din butik eller ditt garage är stängt. Du kan erbjuda personlig service i realtid och skapa den bästa möjliga kundupplevelsen online som får besökarna att välja dig.
Webbplatsbesökare blir kunder
Vi söker efter intresserade köpare i din trafik och samlar in exakt den information som du vill ha - till exempel namn, telefonnummer, miltal och registeringsnummer. Det kan också vara bilmodell och datum, om ditt mål är att få fler personer att boka en provkörning - det är upp till dig! Dina heta leads skickas direkt till din inkorg och/eller ditt CRM-system.
Kvalificerade och erfarna chattkonsulter
Vi har stor erfarenhet av att hantera chattar för fordonsföretagens räkning och känner till slutkundens behov. Våra kvalitetssäkrade chattkonsulter är också utbildade i chattpsykologi och utbildas kontinuerligt för att leverera bästa möjliga service till dig och dina kunder.
Vad är ett lead inom bilindustrin?
Ett lead är en person som har visat intresse för ditt företags produkt eller tjänst och som motsvarar definitionen av din ideala kundprofil. Kraven på ett lead beror på vem du vill komma i kontakt med. Ja, du läste rätt! Du bestämmer vad ett hett lead är för dig och vi sorterar bort alla som inte matchar dessa.
För vissa innehåller ett lead namn, telefonnummer och e-postadress för en potentiell kund, för andra är det att få information om registreringsnummer eller vilken bilmodell besökaren är intresserad av. Möjligheterna är många och vi guidar dig naturligtvis till rätt upplägg.
Vad är ett lead inom bilindustrin?
Ett lead är en person som har visat intresse för ditt företags produkt eller tjänst och som motsvarar definitionen av din ideala kundprofil. Kraven på ett lead beror på vem du vill komma i kontakt med. Ja, du läste rätt! Du bestämmer vad ett hett lead är för dig och vi sorterar bort alla som inte matchar dessa.
För vissa innehåller ett lead namn, telefonnummer och e-postadress för en potentiell kund, för andra är det att få information om registreringsnummer eller vilken bilmodell besökaren är intresserad av. Möjligheterna är många och vi guidar dig naturligtvis till rätt upplägg.
Kundtjänst handlar om människor - inte robotar
Tänk om det inte fanns någon möjlighet till personlig interaktion i garaget eller butiken. Det skulle naturligtvis inte vara hållbart - och det är det inte heller på din webbplats! Trotts allt föredrar 93% att interagera med en riktig person i en köpsituation. Och det är ingen överraskning för någon att de flesta vanligtvis börjar sin forskning på nätet. Så varför inte vara där personligen också?
Att köpa en bil, påbörja ett leasingavtal eller boka en större reparation är situationer där mänsklig interaktion är alfa och omega. Här måste du känna dig förstådd och känna någon form av förtroende. Detta uppnås endast genom mänsklig kontakt, eftersom endast människor kan känna empati och förstå ett sammanhang. Något som chattrobotar inte kan göra.
Chattkonsulter som svarar inom några sekunder
En genomsnittlig chatt om bilar varar 8:40 minuter och består av nio interaktioner mellan kunden och chattkonsulten. Konsumenterna går rakt på sak när de behöver hjälp, men kräver också ett omedelbart svar i gengäld.
Därför hanteras våra chattar inom 4 sekunder, vilket garanterar att besökaren känner sig hörd och hjälpt omedelbart. Ett snabbt svar håller besökaren kvar på webbplatsen och resulterar i fler heta leads. Faktum är att var tredje chatt förra året förvandlades till ett lead.
Kundtjänst handlar om människor - inte robotar
Tänk om det inte fanns någon möjlighet till personlig interaktion i garaget eller butiken. Det skulle naturligtvis inte vara hållbart - och det är det inte heller på din webbplats! Trotts allt föredrar 93 % att interagera med en riktig person i en köpsituation. Och det är ingen överraskning för någon att de flesta vanligtvis börjar sin forskning på nätet. Så varför inte vara där personligen också?
Att köpa en bil, påbörja ett leasingavtal eller boka en större reparation är situationer där mänsklig interaktion är alfa och omega. Här måste du känna dig förstådd och känna någon form av förtroende. Detta uppnås endast genom mänsklig kontakt, eftersom endast människor kan känna empati och förstå ett sammanhang. Något som chattrobotar inte kan göra.
Chattkonsulter som svarar inom några sekunder
En genomsnittlig chatt om bilar varar 8:40 minuter och består av nio interaktioner mellan kunden och chattkonsulten. Konsumenterna går rakt på sak när de behöver hjälp, men kräver också ett omedelbart svar i gengäld.
Därför hanteras våra chattar inom 4 sekunder, vilket garanterar att besökaren känner sig hörd och hjälpt omedelbart. Ett snabbt svar håller besökaren kvar på webbplatsen och resulterar i fler heta leads. Faktum är att var tredje chatt förra året förvandlades till ett lead.
Det är så här enkelt att börja generera fler leads
1. Ställ in chatt på bara fem minuter
Du får en kod som du kan infoga på din webbplats. Om du behöver teknisk vägledning finns vi här för att hjälpa dig.
2. Du bestämmer dina leadkrav
Vilken information behöver du från potentiella kunder? Du kan få fram telefonnummer, miltal, registeringsnummer och mycket mer.
3. Vi tar hand om kundförfrågningar
Vi hanterar alla förfrågningar i chatten dygnet runt alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.
4. Vi skickar heta leads till dig
Vi samlar in information om kundens behov och skickar köpfärdiga leads direkt till din inkorg och ditt CRM-system.
Det är så här enkelt att börja generera fler leads
1. Ställ in chatt på bara fem minuter
Du får en kod som du kan infoga på din webbplats. Om du behöver teknisk vägledning finns vi här för att hjälpa dig.
2. Du bestämmer dina leadkrav
Vilken information behöver du från potentiella kunder? Du kan få fram telefonnummer, miltal, registeringsnummer och mycket mer.
3. Vi tar hand om kundförfrågningar
Vi hanterar alla förfrågningar i chatten dygnet runt alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.
4. Vi skickar heta leads till dig
Vi samlar in information om kundens behov och skickar köpfärdiga leads direkt till din inkorg och ditt CRM-system.
Prova Weplys livechatt gratis i 7 dagar
Registrera dig för en gratis provperiod
Vi ordnar en chatt så snart vi har kontaktat dig.
Därefter tar det bara 5 minuter att komma igång.
Våra chattkonsulter sköter chatten dygnet runt
Vi skickar heta leads under hela provperioden
Prövotiden är 100 % icke-bindande
Vägledning av en Customer Success Manager
Var tredje chatt förvandlades till en lead förra året
Prova Weplys livechatt gratis i 7 dagar
Registrera dig för en gratis provperiod
Vi ordnar en chatt så snart vi har kontaktat dig.
Därefter tar det bara 5 minuter att komma igång.
Våra chattkonsulter sköter chatten dygnet runt
Vi skickar heta leads under hela provperioden
Prövotiden är 100 % icke-bindande
Vägledning av en Customer Success Manager
Var tredje chatt förvandlades till en lead förra året
"Vi är alltid tillgängliga för våra kunder och det har tagit bort en del av trycket från våra telefoner."
— Mads Aagaard | Uggerhøj Bilar
"Vi är alltid tillgängliga för våra kunder och det har tagit bort en del av trycket från våra telefoner."
— Mads Aagaard | Uggerhøj Bilar