Weply vs. tawk.to
Weply och tawk.to är båda leverantörer av livechattar åt företag, chattar som bemannas av riktiga människor. Weply skiljer sig åt genom sitt kompletta chattpaket. När du använder Weply behöver du inte lyfta ett finger eller betala extra avgifter för att få full effekt av personliga dialoger.
Chatta live med en människa
Med Weply kan du vara säker på att det alltid finns en riktig människa redo att svara på dina webbplatsbesökares frågor i chatten. Våra chattagenter är anställda internt och utbildas kontinuerligt. Dessutom blir de bättre och snabbare på att svara på chattar i takt med att de lär känna din verksamhet och dina kunder. Tawk.to är ett gratis chattverktyg som låter dig besvara dina egna chattar, men om du vill ha extern personal kostar det en dollar per timme och chattagent.
Garanterat dygnet runt
Till skillnad från tawk.to är du garanterad tillgänglighet online dygnet runt på årets alla dagar med Weply. Det kommer alltid att finnas en riktig människa redo att interagera med dina besökare på din webbplats.
Med tawk.to beror din tillgänglighet på dina egna resurser när det gäller att täcka chatten, antingen själv eller genom att betala extra för externa chattagenter. Avgiften för chattagenter genom tawk.to är en dollar per timme medan genomsnittspriset är 0,2 dollar på Weply.
Vi vet med säkerhet hur viktig företagens tillgänglighet på nätet är. Våra uppgifter visar att mer än 50 procent av alla kunders chattar kommer sker utanför arbetstid, det vill säga mellan 08:00 och 16.00. Mer än 23 procent av alla chattar sker dessutom på helger. Därför är tillgänglighet dygnet runt en del av Weplys chattlösning.
Experter på konversation online
Alla människor är unika. Detsamma gäller vårt sätt att kommunicera. Endast människor kan förstå hela sammanhanget i kundens fråga, vilket ofta är nödvändigt om man vill ge bra svar. Men alla kan inte ge bra svar som bidrar till en bra kundupplevelse. Till skillnad från tawk.to har Weply ett team av chattagenter som är specialister på online-dialoger genom chatt och samtalspsykologi. De är bland annat utbildade och testade i frågeteknik, spegling och metakommunikation.
Redo att generera leads
Att få massor av kundförfrågningar är varje företags dröm. Men vad händer om majoriteten av dessa leads inte är relevanta för dig?
Det är då som bortkastade arbetstimmar hopar sig snabbt. Här kommer Weplys chattlösning väl till pass. Vi samlar in, sorterar och vidarebefordrar leads på kunder som lever upp till dina krav på leads. Du kan till exempel ha leadkrav på att kunderna ska uppge ett telefonnummer och bo i ett visst område. En liknande tjänst finns inte hos tawk.to. Weply är faktiskt den enda på marknaden som erbjuder den här typen av leadgenerering dygnet runt.
Snabbt och enkelt att installera
Din chatt kan vara igång inom fem minuter efter att du pratat med oss. Din webbplats kommer att vara bemannad dygnet runt av riktiga människor som specialiserar sig på online-dialoger och omvandling av webbplatsbesökare till leads.
Till skillnad från tawk.to kräver Weply inga interna resurser för att ha en väl fungerande chatt. Eftersom chatten bemannas av externa chattkonsulter behöver du inte använda tid eller resurser på att utbilda dina anställda i hur de ska besvara chattar och använda plattformen.
SEO och chatt: en perfekt matchning?
Din webbplats kan ha världens bästa SEO, men om den är långsam kommer du att förlora kunder.
Weplys chattwidget är snabb och lätt, vilket innebär att den inte kommer att sakta ner din webbplats utan istället förbättra din SEO-klassificering på Google. Det betyder att du kan implementera Weply utan att oroa dig för att försämra någon av dina SEO-parametrar. Faktum är att den faktiskt kommer att öka din webbplats sidauktoritet genom ökat engagemang, vilket i slutändan förbättrar dess betyg på Google och genererar mer trafik till din webbplats!