Weply vs. Intercom

Weply och Intercom är båda leverantörer av livechattar för företag som bemannas av riktiga människor. Man skulle därför kunna tro att de påminner mycket om varandra. De är också lika på vissa punkter, men i slutändan är de samtidigt två väldigt olika lösningar.

group-chat

Bemannad av personliga assistenter

Precis som Weply gör Intercom det möjligt för företag att interagera med webbplatsbesökare genom livechatt. Intercoms Business Messenger är för dig som vill bemanna din egen chatt. Du kan också lägga till en chatbot-funktion, som försöker besvara dina kunders frågor innan de överförs till en faktisk anställd. Som Weply-kund kommer professionella chattagenter att bemanna din livechatt, så att du inte behöver lyfta ett finger själv. Våra chattagenter är anställda internt hos oss och utbildas kontinuerligt. I allmänhet är vår omsättning av chattagenter låg, vilket innebär att du kan förvänta dig att det är samma chattagenter som kommer att hantera din chatt upprepade gånger.

Online dygnet runt

Till skillnad från Intercom är du garanterad tillgänglighet online dygnet runt på årets alla dagar med Weply. Det kommer alltid att finnas en riktig människa redo att interagera med dina besökare på din webbplats. Med Intercom beror din tillgänglighet på dina egna resurser när det gäller att täcka chatten, antingen du själv, dina anställda eller om du betalar för externa chattagenter. Vi vet med säkerhet hur viktig företagens tillgänglighet på nätet är. Våra uppgifter visar att mer än 50 procent av alla kunders chattar sker utanför perioden mellan klockan 08.00-16:00, och mer än 23 procent av alla chattar sker på helger. Därför är tillgänglighet dygnet runt en del av Weplys chattlösning.

save-time
chat bubbles

Experter på konversation

Alla människor är unika. Detsamma gäller vårt sätt att kommunicera. Endast människor kan förstå hela sammanhanget i kundernas frågor, vilket ofta är nödvändigt om du vill ge bra svar. Men det är inte alla som kan ge bra svar som bidrar till en bra kundupplevelse. Till skillnad från Intercom har Weply ett team av chattagenter som är specialister på online-dialoger genom chatt och samtalspsykologi. De är bland annat utbildade och testade i frågeteknik, spegling och metakommunikation.

Lead generation tar din verksamhet till en ny nivå

Att få en massa kundförfrågningar via telefonsamtal, e-post eller ett kontaktformulär på en webbplats är en dröm för alla företagare. Det slutar dock som en mardröm om majoriteten av dem inte är relevanta och innebär en massa bortkastade arbetstimmar. Du kan undvika detta med Weplys chattlösning. Vi samlar in, sorterar och vidarebefordrar leads på kunder som lever upp till dina krav på leads. Du kan till exempel ha leadkrav på att kunderna ska uppge ett telefonnummer, e-post och bo i ett visst område. Weply är den enda på marknaden som erbjuder denna typ av leadgenerering dygnet runt.

funnel-ROI
easy-implementation

Enkel och snabb att installera

Det tar bara fem minuter att installera din Weply Chat - inga komplicerade installationsprocedurer! Därefter kommer din chatt att vara bemannad dygnet runt av riktiga människor som är specialiserade på online-dialoger och på att omvandla webbplatsbesökare till leads. Till skillnad från Intercom kräver Weply inga interna resurser för att ha en väl fungerande chatt. Eftersom chatten bemannas av externa chattkonsulter behöver du inte använda tid eller resurser på att utbilda dina anställda i hur de ska besvara chattar och använda plattformen.

Google kommer att belöna dig för att du chattar

Chattlösningar påverkar webbplatsens SEO-klassificering. De flesta chattjänster har en negativ effekt eftersom de sänker webbplatsernas sidhastighet. Till skillnad från andra leverantörer kommer Weplys snabba och lätta widget faktiskt att förbättra webbplatsernas SEO-klassificering. Weplys chatt kommer att öka webbplatsens sidbehörighet genom ökat engagemang, vilket kommer att förbättra dess betyg hos Google. Detta kommer att ge mervärde till din verksamhet eftersom det i slutändan genererar mer trafik till din webbplats. Du kan därför implementera Weplys widget utan att oroa dig för att försämra någon av dina SEO-parametrar.

medal-search

Är du redo att ge besökarna på din webbplats en unik och personlig livechatt-upplevelse?