Weply vs. Zendesk

På Weply anser vi att chattlösningar bör vara ett komplett paket som skapar värde på flera olika parametrar. Weply är en livechatt som är personligt bemannad dygnet runt och som är specialiserad på leadgenerering. Det är det perfekta multiverktyget för både dig och dina kunder.

group-chat

Externt bemannad chatt

Möjligheten att interagera med företag online med en riktig människa har gått från att vara något man hoppas på till att bli något vi förväntar oss av ett företag. Personligt bemannade chattar är med andra ord här för att stanna. Till skillnad från Zendesk bemannar Weply chatten själva. Vi har en kader av tränade, utbildade och serviceinriktade chattkonsulter som blir din digitala receptionist. Genom att låta Weplys chattkonsulter hantera kundförfrågningar online kan du se till att dina kunder får en bra upplevelse på din webbplats. Allt utan att lyfta ett finger.

Tillgänglighet 24/7

Webbplatser är den digitala tidsålderns butiker. De har inga öppettider, så det är viktigt att vara tillgänglig dygnet runt. Precis som det är ovanligt att en fysisk butik saknar personal under öppettiderna, gäller samma sak för webbplatser som inte är tillgängliga och öppna dygnet runt. Det är därför Weplys chattkonsulter är tillgängliga 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Allt för att kunna välkomna dina webbplatsbesökare och hantera deras förfrågningar. Med Zendesk beror din tillgänglighet på dina interna resurser. Och vår erfarenhet är att inte många företag kan täcka en chatt utanför normal arbetstid.

save-time
chat bubbles

Hemligheten bakom framgångsrika konversationer på nätet

På Weply vet vi att ingen människa är den andra lik. Varför skulle din kundservice vara annorlunda?

Vi vet att varje människa har ett unikt sätt att kommunicera, och det är vårt jobb att förstå hela sammanhanget i dina kunders frågor så att du kan ge dem bästa möjliga svar. Vi vet också att alla inte kan ge bra svar som bidrar till en bra kundupplevelse. Därför har vi ett team av chattagenter som är specialister på online-dialoger genom chatt och samtalspsykologi. De är utbildade i frågeteknik, spegling och metakommunikation - bland annat - så att de kan hjälpa dig att ge dina kunder bästa möjliga service.

Förvandla din chatt till en leadgenererande maskin

Att få massor av kundförfrågningar via telefon, e-post eller kontaktformulär låter som en dröm för alla företag. Det kan dock sluta i en mardröm när du ska räkna ut hur många av alla dessa förfrågningar som var relevanta för dig. Det slutar lätt med en massa bortkastade arbetstimmar. Du kan undvika detta med Weplys chattlösning. Vi samlar in och vidarebefordrar leads på kunder som lever upp till dina individuella krav på leads. Du kan ha leadkravet att din kund ska uppge ett telefonnummer, e-post och bo i ett visst område. Liknande funktion finns inte hos Imbox - faktum är att vi är de enda på marknaden som erbjuder den här lösningen.

funnel-ROI
easy-implementation

Det går snabbt och enkelt att komma igång

Att få igång din Weply-chatt är lika enkelt som det låter. På bara fem minuter kan du dra igång en fullt bemannad chatt som fungerar dygnet runt.

Du kanske undrar vad anledningen till att du bör göra det är? Det är väldigt enkelt. Weply ger dig något som Zendesk inte kan göra - en partner som specialiserar sig på onlinedialoger och som samarbetar med dig för att omvandla webbplatsbesökare till leads. Till skillnad från Zendesk kräver Weply inga interna resurser för att ha en välfungerande chatt. Eftersom chatten bemannas av externa chattkonsulter behöver du inte använda tid eller resurser på att utbilda dina anställda i hur de ska besvara chattar och använda plattformen. Weply blir din externa partner som känns som ytterligare en intern anställd.

En chatt som Google kommer att belöna

Chattar påverkar webbplatsens SEO-klassificering. De flesta chattjänster kommer att ha en negativ effekt eftersom de sänker webbplatsernas sidhastighet. Till skillnad från andra leverantörer kommer Weplys snabba och lätta widget faktiskt att förbättra webbplatsernas SEO-klassificering. Din sidbehörighet kan öka på grund av mer engagemang, vilket i slutändan kommer att ge mer värde till ditt företag eftersom det kan hjälpa din webbplats att bli mer synlig i webbsökningar. Det finns alltså ingen anledning att oroa sig för en potentiell negativ effekt på din SEO-prestanda.

medal-search

Är du redo att ge besökarna på din webbplats en unik och personlig livechatt-upplevelse?