Weply vs. Imbox
Weply och Imbox ger företag möjlighet att chatta med webbplatsbesökare i realtid genom en livechatt. Medan Imbox levererar en chattprogramvara som gör det möjligt för företaget att hantera chattar självt, är Weply en komplett chattjänst som hanterar chattar åt företagens räkning med externa chattkonsulter.
Vi erbjuder en personlig touch
Med Imbox använder du deras chattprogramvara för att själv svara på kundernas chatt. Här måste du eller dina anställda vara tillgängliga för att svara på inkommande chattar. Med Weply är du garanterad tillgänglighet dygnet runt eftersom externa chattkonsulter täcker upp för dig dygnet runt. Det är chattkonsulter som dagligen hanterar chattar för mer än 1500 företag. Att ge dina potentiella kunder en personlig upplevelse på nätet förbättrar kundens upplevelse och kan vara det som gör att de väljer dig framför din konkurrent.
Online 24/7
Med Weply är du garanterad tillgänglighet dygnet runt 365 dagar om året. Med Imbox beror din tillgänglighet online på dina interna resurser, eftersom du måste se till att du själv är online och svarar på besökarnas chattar.
Våra data visar att tillgänglighet är avgörande för att företag ska kunna nå sin fulla försäljningspotential. Över 50 procent av alla chattar sker utanför arbetstid, det vill säga mellan klockan 09 och klockan 16. 23 procent av alla chattar sker dessutom på helgerna.
Det är därför externa chattkonsulter bemannar din chatt dygnet runt hos Weply. På så sätt ser vi till att du inte missar en potentiell kund, oavsett när det sker på dygnet.
Experter på konversation
Alla människor är unika. Detsamma gäller vårt sätt att kommunicera. Endast människor kan förstå hela sammanhanget i kundernas frågor, vilket ofta är nödvändigt om du vill ge bra svar. Men det är inte alla som kan ge bra svar som bidrar till en bra kundupplevelse.
Till skillnad från Imbox har Weply ett team av chattagenter som är specialister på online-dialoger genom chatt och samtalspsykologi. De är bland annat utbildade och testade i frågeteknik, spegling och metakommunikation.
Redo att generera leads
Att få massor av kundförfrågningar via telefon, e-post eller kontaktformulär låter som en dröm för alla företag. Det kan dock sluta i en mardröm när du ska räkna ut hur många av alla dessa förfrågningar som var relevanta för dig. Det slutar lätt med en massa bortkastade arbetstimmar. Du kan undvika detta med Weplys chattlösning. Vi samlar in och vidarebefordrar leads på kunder som lever upp till dina individuella krav på leads. Du kan ha leadkravet att din kund ska uppge ett telefonnummer, e-post och bo i ett visst område. Liknande funktion finns inte hos Imbox - faktum är att vi är de enda på marknaden som erbjuder den här lösningen.
Lätt att installera
För att få igång din Weply-chatt krävs inga komplicerade installationsprocedurer. Själva installationen tar bara fem minuter. Därifrån kommer din chatt att vara bemannad dygnet runt av riktiga människor som specialiserar sig på online-dialoger och på att omvandla webbplatsbesökare till leads. Till skillnad från Imbox kräver Weply inga interna resurser för att ha en väl fungerande chatt. Eftersom chatten bemannas av externa chattkonsulter behöver du inte använda tid eller resurser på att utbilda dina anställda i hur de ska besvara chattar och använda plattformen. Weply blir din externa partner och kommer att upplevas som ytterligare en intern anställd.
Optimera mer än konverteringsgraden
Chattar kommer att påverka webbplatsens SEO-klassificering. De flesta chattjänster kommer att ha en negativ effekt eftersom de sänker webbplatsernas sidhastighet. Men till skillnad från andra leverantörer kommer Weplys snabba och lätta widget faktiskt att förbättra webbplatsernas SEO-klassificering. Weplys chatt kommer att öka webbplatsens sidbehörighet genom ökat engagemang, vilket kommer att förbättra dess betyg hos Google. Detta kommer att ge mervärde till din verksamhet eftersom det i slutändan genererar mer trafik till din webbplats. Du kan därför implementera Weplys widget utan att oroa dig för att försämra någon av dina SEO-parametrar.