Bike Masters

Online cykeläffar med stort sortiment

Om Bike Masters

På Bikemasters sätter vi kunden i fokus och erbjuder ett brett produktsortiment, vilket går hand i hand med vårt motto "Cyklar för alla".

Vi arbetar hårt för att undvika missnöjda kunder och klagomål. Därför är vårt sortiment noggrant utvalt. Vi ser till att vår personal är uppdaterad och att våra kunder får professionell service.

kund-bikemasters

Varför valde Bikemasters att använda Weply?

Weply var en tjänst som vi letat efter utan att veta om det kan man säga. Vi blir uppringda av många säljare som vill sälja in lösningar för att underlätta vårt arbete. Bemötandet och presentationen av produkten fick mig att lyssna vidare.

Varja morgon har vi nu leads på varma kunder som är intresserade av en produkt. Att därefter kunna ta kontakt med kunden och erbjuda den bästa lösningen i enlighet med behovanalysen är klockrent. Det har dels effektiverat vårt arbete men även underlättat för slutkund att hitta rätt i djungeln av cyklar.

Kunderna uppskattar ett mottagande på E-handeln likt den du får i en fysisk butik.

- Morgan Kvick, VD

Effekten av en 24/7 livechatt på webbplatsen

Samtalen till växeln har minskat. Många samtal tidigare har varit enklare frågor som gäller öppettider, service m.m. Den typen av samtal har minskat. Det känns som att kunderna uppskattar att få sin fråga besvarad på några sekunder i chatten istället för att sitta i en kö till växeln.

Det skapar dels en annan relation mellan vår verksamhet och slutkund. Kunderna uppskattar ett mottagande på E-handeln
likt den du får i en fysisk butik. Kunden presenterar sitt behov och blir sedan uppringd av vår personal som därefter vägleder kunden rätt.


Jag uppfattar det som att det underlättar för kunden markant att hitta rätt i cykelvärlden utan att besöka en fysisk butik.

KONVERSATIONER
LEADS
LEADS SKAPADE UTANFÖR ÖPPETTIDER

Uppdaterad: augusti 2021

Göra kundupplevelsen fullt digital