Kundcase – Bike Masters

Cykelbutiken tar kundupplevelsen till en ny nivå

bike masters hero
chat (2)

38%

AV BESÖKARNA CHATTAR MED WEPLY
verified (3)

20%

AV CHATS BLIR
TILL LEADS
moon

47%

LEADS SKAPADE UTANFÖR ÖPPETTIDER

Uppdaterad: april 2023

Kundcase – Bike Masters

Cykelbutiken tar kundupplevelsen till en ny nivå

bike masters hero
chat (2)

38%

AV BESÖKARNA CHATTAR MED WEPLY
verified (3)

20%

AV CHATS BLIR
TILL LEADS

moon

47%

LEADS SKAPADE UTANFÖR ÖPPETTIDER

Uppdaterad: april 2023

Lösningen

Weply var en tjänst som Bike Masters hade letat efter utan att inse det. De får samtal från många säljare som vill sälja lösningar för att underlätta vårt arbete. Mottagandet och presentationen av produkten fick dem att lyssna vidare. Varje morgon har de nu leads på varma kunder som är intresserade av en produkt.

Det är lysande att kunna kontakta kunden och erbjuda den bästa lösningen enligt behovsanalysen. Det har inte bara effektiviserat deras arbete utan också gjort det lättare för slutkunden att hitta rätt lösning i djungeln av cyklar.

Lösningen

Weply var en tjänst som Bike Masters hade letat efter utan att inse det. De får samtal från många säljare som vill sälja lösningar för att underlätta vårt arbete. Mottagandet och presentationen av produkten fick dem att lyssna vidare. Varje morgon har de nu leads på varma kunder som är intresserade av en produkt.

Det är lysande att kunna kontakta kunden och erbjuda den bästa lösningen enligt behovsanalysen. Det har inte bara effektiviserat deras arbete utan också gjort det lättare för slutkunden att hitta rätt lösning i djungeln av cyklar.

Bike Masters fokuserar på kunden och erbjuder ett brett produktsortiment, vilket går hand i hand med deras motto "Cyklar för alla". De arbetar hårt för att undvika missnöjda kunder och klagomål och ser till att alla kunder får professionell service.

Bike Masters fokuserar på kunden och erbjuder ett brett produktsortiment, vilket går hand i hand med deras motto "Cyklar för alla". De arbetar hårt för att undvika missnöjda kunder och klagomål och ser till att alla kunder får professionell service.

Resultat

Samtalen till växeln har minskat. Många samtal tidigare har varit enklare frågor som gäller öppettider, service m.m. Den typen av samtal har minskat. Det känns som att kunderna uppskattar att få sin fråga besvarad på några sekunder i chatten istället för att sitta i en kö till växeln. Det skapar dels en annan relation mellan deras verksamhet och slutkund. Kunderna uppskattar ett bemötande på webbplatsen som det de får i en fysisk butik. Det gör det lättare för kunden att hitta rätt utan att behöva besöka en fysisk butik.

Bike Masters hanterar fler förfrågningar redan på webbplatsen i chatten och får färre samtal

Förhållandet mellan dem och besökarna förbättras eftersom kunderna inte behöver vänta i en lång telefonkö

Precis som i en fysisk butik kan de erbjuda en personlig service på nätet och göra köpprocessen enklare.

Resultat

Samtalen till växeln har minskat. Många samtal tidigare har varit enklare frågor som gäller öppettider, service m.m. Den typen av samtal har minskat. Det känns som att kunderna uppskattar att få sin fråga besvarad på några sekunder i chatten istället för att sitta i en kö till växeln. Det skapar dels en annan relation mellan deras verksamhet och slutkund. Kunderna uppskattar ett bemötande på webbplatsen som det de får i en fysisk butik. Det gör det lättare för kunden att hitta rätt utan att behöva besöka en fysisk butik.

Bike Masters hanterar fler förfrågningar redan på webbplatsen i chatten och får färre samtal

Förhållandet mellan dem och besökarna förbättras eftersom kunderna inte behöver vänta i en lång telefonkö

Precis som i en fysisk butik kan de erbjuda en personlig service på nätet och göra köpprocessen enklare.

"Kunderna uppskattar ett mottagande på E-handeln likt den du får i en fysisk butik"

Morgan Kvick, VD

"Kunderna uppskattar ett mottagande på E-handeln likt den du får i en fysisk butik"

Morgan Kvick, VD

Vad weply levererade

start_icon_website

Lätt att genomföra

Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.

Leads icon

Kvalificerade leads

Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.

conversation icon

Chatexperter

Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.

availability

Tillgänglig dygnet runt

Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.

business-report_icon_website

Data dashboard

Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.

Advisor icon

Personlig kontaktperson

Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.

Vad weply levererade

start_icon_website

Lätt att genomföra

Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.

Leads icon

Kvalificerade leads

Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.

conversation icon

Chatexperter

Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.

availability

Tillgänglig dygnet runt

Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.

business-report_icon_website

Data dashboard

Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.

Advisor icon

Personlig kontaktperson

Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.

Se fler Weply kundcase

Bjorns Akeri hero

Björns Åkeri

Varja morgon har de nu leads på varma kunder.

AXS Nordic hero

AXS Nordic

Weply har skapat mer tid för verksamheten.

screenshot40[1]

SEOdr.

Får en högkvalitativ tjänst för sig själv och sina kunder.

Se fler Weply kundcase

Bjorns Akeri hero

Björns Åkeri

Varja morgon har de nu leads på varma kunder.

Se case →

AXS Nordic hero

AXS Nordic

Weply har skapat mer tid för verksamheten.

Se case →

screenshot40[1]

SEOdr.

Får en högkvalitativ tjänst för sig själv och sina kunder.

Se case →

Att börja generera fler leads är inte svårare än så här

installation icon

1. Konfigurera en chatt på endast 5 minuter

Du kommer att få en kod som infogas på din webbplats. Om du behöver teknisk hjälp finns vi här för att hjälpa dig.

conversation icon

2. Vi tar hand om kundförfrågningar

Vi hanterar alla förfrågningar i chatten 24/7 alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.

Leads icon

3. Vi skickar kvalificerade leads till dig

Vi samlar in information om kundens behov och skickar säljfärdiga leads direkt till din inkorg och CRM-system.

Att börja generera fler leads är inte svårare än så här

installation icon

1. Konfigurera en chatt på endast 5 minuter

Du kommer att få en kod som infogas på din webbplats. Om du behöver teknisk hjälp finns vi här för att hjälpa dig.

conversation icon

2. Vi tar hand om kundförfrågningar

Vi hanterar alla förfrågningar i chatten 24/7 alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.

Leads icon

3. Vi skickar kvalificerade leads till dig

Vi samlar in information om kundens behov och skickar säljfärdiga leads direkt till din inkorg och CRM-system.