Kundcase – Bike Masters
Cykelbutiken tar kundupplevelsen till en ny nivå
38%
AV BESÖKARNA CHATTAR MED WEPLY
20%
AV CHATS BLIR
TILL LEADS
47%
LEADS SKAPADE UTANFÖR ÖPPETTIDER
Uppdaterad: april 2023
Kundcase – Bike Masters
Cykelbutiken tar kundupplevelsen till en ny nivå
38%
AV BESÖKARNA CHATTAR MED WEPLY
20%
AV CHATS BLIR
TILL LEADS
47%
LEADS SKAPADE UTANFÖR ÖPPETTIDER
Uppdaterad: april 2023
Lösningen
Weply var en tjänst som Bike Masters hade letat efter utan att inse det. De får samtal från många säljare som vill sälja lösningar för att underlätta vårt arbete. Mottagandet och presentationen av produkten fick dem att lyssna vidare. Varje morgon har de nu leads på varma kunder som är intresserade av en produkt.
Det är lysande att kunna kontakta kunden och erbjuda den bästa lösningen enligt behovsanalysen. Det har inte bara effektiviserat deras arbete utan också gjort det lättare för slutkunden att hitta rätt lösning i djungeln av cyklar.
Lösningen
Weply var en tjänst som Bike Masters hade letat efter utan att inse det. De får samtal från många säljare som vill sälja lösningar för att underlätta vårt arbete. Mottagandet och presentationen av produkten fick dem att lyssna vidare. Varje morgon har de nu leads på varma kunder som är intresserade av en produkt.
Det är lysande att kunna kontakta kunden och erbjuda den bästa lösningen enligt behovsanalysen. Det har inte bara effektiviserat deras arbete utan också gjort det lättare för slutkunden att hitta rätt lösning i djungeln av cyklar.
Resultat
Samtalen till växeln har minskat. Många samtal tidigare har varit enklare frågor som gäller öppettider, service m.m. Den typen av samtal har minskat. Det känns som att kunderna uppskattar att få sin fråga besvarad på några sekunder i chatten istället för att sitta i en kö till växeln. Det skapar dels en annan relation mellan deras verksamhet och slutkund. Kunderna uppskattar ett bemötande på webbplatsen som det de får i en fysisk butik. Det gör det lättare för kunden att hitta rätt utan att behöva besöka en fysisk butik.
Bike Masters hanterar fler förfrågningar redan på webbplatsen i chatten och får färre samtal
Förhållandet mellan dem och besökarna förbättras eftersom kunderna inte behöver vänta i en lång telefonkö
Precis som i en fysisk butik kan de erbjuda en personlig service på nätet och göra köpprocessen enklare.
Resultat
Samtalen till växeln har minskat. Många samtal tidigare har varit enklare frågor som gäller öppettider, service m.m. Den typen av samtal har minskat. Det känns som att kunderna uppskattar att få sin fråga besvarad på några sekunder i chatten istället för att sitta i en kö till växeln. Det skapar dels en annan relation mellan deras verksamhet och slutkund. Kunderna uppskattar ett bemötande på webbplatsen som det de får i en fysisk butik. Det gör det lättare för kunden att hitta rätt utan att behöva besöka en fysisk butik.
Bike Masters hanterar fler förfrågningar redan på webbplatsen i chatten och får färre samtal
Förhållandet mellan dem och besökarna förbättras eftersom kunderna inte behöver vänta i en lång telefonkö
Precis som i en fysisk butik kan de erbjuda en personlig service på nätet och göra köpprocessen enklare.
Vad weply levererade
Lätt att genomföra
Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.
Kvalificerade leads
Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.
Chatexperter
Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.
Tillgänglig dygnet runt
Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.
Data dashboard
Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.
Personlig kontaktperson
Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.
Vad weply levererade
Lätt att genomföra
Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.
Kvalificerade leads
Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.
Chatexperter
Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.
Tillgänglig dygnet runt
Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.
Data dashboard
Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.
Personlig kontaktperson
Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.
Att börja generera fler leads är inte svårare än så här
1. Konfigurera en chatt på endast 5 minuter
Du kommer att få en kod som infogas på din webbplats. Om du behöver teknisk hjälp finns vi här för att hjälpa dig.
2. Vi tar hand om kundförfrågningar
Vi hanterar alla förfrågningar i chatten 24/7 alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.
3. Vi skickar kvalificerade leads till dig
Vi samlar in information om kundens behov och skickar säljfärdiga leads direkt till din inkorg och CRM-system.
Att börja generera fler leads är inte svårare än så här
1. Konfigurera en chatt på endast 5 minuter
Du kommer att få en kod som infogas på din webbplats. Om du behöver teknisk hjälp finns vi här för att hjälpa dig.
2. Vi tar hand om kundförfrågningar
Vi hanterar alla förfrågningar i chatten 24/7 alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.
3. Vi skickar kvalificerade leads till dig
Vi samlar in information om kundens behov och skickar säljfärdiga leads direkt till din inkorg och CRM-system.