Kundhistorier – HannaNorden AB
Från skeptiker till förespråkare: “Weply ger oss flera tusen procent ROI”
108
BESÖKARE CHATTADE MED OSS
54
CHATS BLEV
HETA LEADS
50%
KONVERTERINGSGRAD
Periode: Q3 2024
Intervju med Emil Persson Nationell försäljningschef
Customer Stories – HannaNorden AB
From Skeptic to Advocate: “Weply Gives Us Thousands of Percent ROI”
108
VISITORS CHATTED
WITH US
54
CHATS BECAME
HOT LEADS
50%
CONVERSION RATE
Periode: Q3 2024
Intervju med Emil Persson Nationell försäljningschef
Emil Persson - Nationell försäljningschef
Vad var det med Weply som väckte ditt intresse?
Det var framförallt att någon alltid svarar snabbt. Jag tror att det var min grej, det gillade jag. Om jag ska vara ärlig så överträffade ni faktiskt mina förväntningar - hur snabbt och bra ni svarar är faktiskt otroligt.
Kul att höra! Jag ser att du kanske var lite skeptisk till en början, stämmer det?
Ja jag tänkte först: Hur ska ni som inte är i min bransch kunna svara på kundernas frågor? Men ni har verkligen skött er mästerligt. Ni låter mina kunder känna sig hörda och hjälper dem direkt. Sedan skickar ni över konversationen till mig, så att jag enkelt kan följa upp, utan att ni framstår som okunniga i chatten. Jag tycker att det är väldigt imponerande.
Fungerade allting direkt, eller var det mycket trial and error?
Det var en mindre utmaning med integrationen till PrestaShop i början, men vi har en äldre version, så det kan jag förstå. Efter ett andra samtal fungerade det felfritt. Det finns ju så många webbshoppar, så jag har full förståelse för att man inte kan alla i en handvändning.
Emil Persson - Nationell försäljningschef
What initially drew your interest in Weply?
It was mainly that someone always responds quickly. That really resonated with me. Honestly, you exceeded my expectations - how fast and well you respond is truly impressive.
Glad to hear it! It seems you might have been a bit skeptical at first, is that right?
Yes, I initially thought, “How can you respond to customers’ questions when you’re not in my industry?” But you’ve managed this excellently. You make my customers feel heard and assists them right away, then you transfer the conversation to me, so I can follow up easily without you coming across as uninformed in the chat. I find that very impressive.
Did everything work smoothly from the start, or was there a lot of trial and error?
rThere was a minor challenge with the PrestaShop integration initially, but we have an older version, so I understand. After a second call, everything worked perfectly. There are so many webshop systems out there that I completely get it’s not easy to master them all right away.
HannaNorden AB, en del av Hanna Instruments, tillhandahåller ett brett utbud av analysinstrument och testverktyg för att mäta kemiska och fysikaliska parametrar i olika miljöer. Deras produkter används i applikationer som jordbruk, laboratorier, livsmedelsindustrin, vattenbehandling, akvarier och pooler. Företagets sortiment inkluderar mätare för pH, konduktivitet, temperatur och andra specifika parametrar som klor, fosfor och syrehalt.
HannaNorden AB, en del av Hanna Instruments, tillhandahåller ett brett utbud av analysinstrument och testverktyg för att mäta kemiska och fysikaliska parametrar i olika miljöer. Deras produkter används i applikationer som jordbruk, laboratorier, livsmedelsindustrin, vattenbehandling, akvarier och pooler. Företagets sortiment inkluderar mätare för pH, konduktivitet, temperatur och andra specifika parametrar som klor, fosfor och syrehalt.
Hur enkelt var det att komma igång?
Väldigt enkelt, alltså förvånansvärt enkelt. Det var bara att ha uppstartsmötet, ge er access, och sedan började mejlen med leads att komma in.
Hur har det gått jämfört med dina förväntningar totalt sett?
Ja men långt över förväntan faktiskt. Särskilt med tanke på att jag var lite orolig för att ni kanske inte kunde min produkt. Men det visade sig vara en icke-fråga.
Det är riktigt kul att höra. Det är en av de vanligaste invändningarna vi stöter på hos nya kunder.
Ja, jag tänkte lite som så: “Jag förstår att det funkar för andra kunder, men just min bransch – det kommer ni nog inte klara av”. Men det var ju det som ni gjorde bäst får jag ändå säga. Ni håller det enkelt: ”Självklart ska vi lösa det”, svarar ni,och ni frågar ”Vem pratar jag med? Kan jag få ditt namn, nummer och mejl?”
Sedan skickar ni det till mig. Jag kan svara kunden på fem minuter, och de tänker att det är någon här som svarar, tror jag. Och att ni matchade chattens färger med vår hemsida - det är mästerligt alltså. Det ser verkligen ut som att det är vi som svarar.
Vad uppskattar du mest med samarbetet?
Det är nog enkelheten och att jag får hela konversationen direkt. Det är också väldigt värdefullt att jag kan se exakt vad kunden har skrivit, vilket gör det lätt att ge ett bra och relevant svar. Det är det bästa, skulle jag säga.
Hur ser din Return On Investment ut?
Det är svårt att ge en exakt siffra, men nästan alla leads som vi får in via Weply leder till en affär. Vi har en ganska komplex produkt, och det kan vara svårt för kunderna att veta vad de behöver. Chatten gör det mycket lättare att ta första steget när de kan skriva där istället för att behöva ringa till oss. När jag sen får tag i kunden, resulterar det nästan alltid i en affär.
Jag skulle säga att ROI ligger på flera tusen procent, jag har ingen exakt siffra men många tusen alltså.
Det är ju fantastiskt! Många av kunder upplever att det fungerar bra, men att de saknar insikt i ROI.
För oss är det ganska lätt att mäta, jag menar… Ni har säkert lite svårare branscher också, typ kläder – det är nog ingen som betalar två hundra spänn för ett lead på ett par brallor. Men lite mer avancerade branscher känns som ert område.
För oss resulterar det ofta i att jag får sälja en maskin för minst 2 000 - 3 000 kr, och det är minimum. Det kom in en kund via chatten tidigare idag som behövde en lösning som kostade 46 000 kr. Du förstår själv, då har jag en hög marginal. Det är faktiskt väldigt få lågkvalitativa leads som kommer in via chatten. De är oftast genuint intresserade men kanske inte orkar ringa eller mejla manuellt. Då är chatten perfekt.
Märker du någon skillnad på leads från chatten jämfört med andra källor?
Ja, absolut. Vi har även ett vanligt kontaktformulär, där vi historiskt sett har fått in en till två leads i veckan. Med chatten får vi nu ungefär en till två leads per dag. Och de håller samma eller högre kvalitet.
It’s interesting that the difference is so significant.
Yes, it’s really great. Initially, I thought about implementing a manual chat myself, but I realized the cost I pay here is so low. Sure, everyone wants to cut costs, but considering the overall picture – what I pay and what I get – this is an incredibly good deal.
I’ve noticed that many of our customers are decision-makers like business owners, CEOs, or directors, and they often work in the evenings and weekends. Those opportunities would be lost with a manual chat.
You’re giving us gold here, Emil! Such positive feedback!
Well, I feel like I could almost sell your product myself – you’ve genuinely been this good for me. I’m just being honest.
Results
Finally, on a scale from 1 to 10, what rating would you give us if you were to recommend us?
11! No, but seriously – I’d genuinely recommend you, without exaggerating.
How easy was it to get started?
Very easy, surprisingly so. It was simply a matter of having the kick-off meeting, giving you access, and then the leads started rolling in.
How has it performed compared to your overall expectations?
Far beyond expectations, actually. Especially since I was a bit concerned you wouldn’t understand my product. But that turned out to be a non-issue.
That’s great to hear. That’s one of the most common concerns we encounter with new customers.
Yes, I thought, “I see it works for other customers, but for my industry – they probably won’t be able to manage it.” But that’s actually what you excel at. You keep it simple: “Of course, we can handle it,” you say, and then ask, “Who am I speaking with? May I have your name, number, and email?” Then you send it over to me. I can respond to the customer in five minutes, and they likely think it’s someone here answering. And matching the chat colors with our website - that’s masterful. It really looks like it’s us replying.
What do you value most about the partnership?
It’s the simplicity and that I receive the entire conversation directly. It’s also invaluable to see exactly what the customer wrote, making it easy to provide a good, relevant response. That’s the best part, I’d say.
How’s your Return on Investment?
It’s hard to give an exact number, but almost all leads we get through Weply turn into a sale. We have a fairly complex product, and it can be challenging for customers to know what they need. The chat makes it much easier for them to take that first step instead of needing to call us. Once I connect with the customer, it almost always results in a sale.
I’d estimate the ROI is in the thousands of percent, though I don’t have an exact figure – but definitely several thousand.
That’s fantastic! Many customers feel it works well but lack insight into their ROI.
For us, it’s fairly easy to measure. I mean… you probably have some tougher industries, like clothing – nobody’s going to pay a couple hundred SEK for a lead on a pair of pants. But more complex industries seem to be your niche.
For us, it often results in me selling a machine for at least 2,000 - 3,000 SEK, and that’s the minimum. Earlier today, a customer reached out via the chat who needed a solution costing 46,000 SEK. You can see for yourself, I have a high margin. Very few low-quality leads come through the chat; they’re usually genuinely interested but might not feel like calling or emailing manually. In those cases, the chat is perfect.
Have you noticed a difference in lead quality from the chat compared to other sources?
Yes, absolutely. We also have a regular contact form, which has historically brought in one to two leads a week. With the chat, we’re now getting around one to two leads per day, and they’re of the same or even higher quality.
It’s interesting that the difference is so significant.
Yes, it’s really great. Initially, I thought about implementing a manual chat myself, but I realized the cost I pay here is so low. Sure, everyone wants to cut costs, but considering the overall picture – what I pay and what I get – this is an incredibly good deal.
I’ve noticed that many of our customers are decision-makers like business owners, CEOs, or directors, and they often work in the evenings and weekends. Those opportunities would be lost with a manual chat.
You’re giving us gold here, Emil! Such positive feedback!
Well, I feel like I could almost sell your product myself – you’ve genuinely been this good for me. I’m just being honest.
Results
Finally, on a scale from 1 to 10, what rating would you give us if you were to recommend us?
11! No, but seriously – I’d genuinely recommend you, without exaggerating.
What Weply provided
Easy onboarding
Copy paste script on your website and get started within a few minutes.
Sales qualified leads
Optimize the sales process by receiving leads directly in your inbox.
External chat consultants
Get trained chat consultants to handle enquiries on your behalf.
Human interactions 24/7
There is a human being on the other end day and night 365 days a year.
Customer platform with all data
Get an easy overview of your development, chat dialogues, leads, invoices, etc.
Personal contact person
Your Customer Success Manager helps your business reach new heights.
What Weply provided
Easy onboarding
Copy paste script on your website and get started within a few minutes.
Sales qualified leads
Optimize the sales process by receiving leads directly in your inbox.
External chat consultants
Get trained chat consultants to handle enquiries on your behalf.
Human interactions 24/7
There is a human being on the other end day and night 365 days a year.
Customer platform with all data
Get an easy overview of your development, chat dialogues, leads, invoices, etc.
Personal contact person
Your Customer Success Manager helps your business reach new heights.
See more Weply customer stories
See more Weply customer stories
It's this easy to start generating more leads
1. Set up chat in just five minutes
You will receive a piece of code to be inserted on your website. If you need technical guidance, we’re here to help.
2. We take care of customer inquiries
We handle all inquiries in the chat 24/7 all days of the year, and help your customers find the information they need.
3. We will send hot leads to you
We collect information about the customer's needs and send ready-to-buy leads directly to your inbox and CRM system.
It's this easy to start generating more leads
1. Set up chat in just five minutes
You will receive a piece of code to be inserted on your website. If you need technical guidance, we’re here to help.
2. We take care of customer inquiries
We handle all inquiries in the chat 24/7 all days of the year, and help your customers find the information they need.
3. We will send hot leads to you
We collect information about the customer's needs and send ready-to-buy leads directly to your inbox and CRM system.