Weply vs Intercom

Weply och Intercom är båda leverantörer av livechatt som utvecklar chattar för företag som bemannas av riktiga människor. Man skulle därför kunna tro att de påminner mycket om varandra. Det är de också på vissa punkter, men i slutändan är de två väldigt olika lösningar.

group-chat

Personlig bemannad chatt

Precis som Weply gör Intercom det möjligt för företag att interagera med webbplatsbesökare genom livechatt. Intercoms Business Messenger är för dig som vill bemanna din egen chatt. Du kan också lägga till en chatbot-funktion, som försöker besvara dina kunders frågor innan de överförs till en faktisk anställd. Som Weply-kund kommer professionella chattagenter att bemanna din livechatt, så att du inte behöver lyfta ett finger själv. Våra chattagenter är anställda internt hos oss och utbildas kontinuerligt. I allmänhet är vår omsättning av chattagenter låg, vilket innebär att du kan förvänta dig att det är samma chattagenter som kommer att hantera din chatt upprepade gånger.

Online dygnet runt

Till skillnad från Intercom är du garanterad tillgänglighet online 24/7 365 med Weply. Det kommer alltid att finnas en riktig människa redo att interagera med dina besökare på din webbplats. Med Intercom beror din tillgänglighet på dina egna resurser när det gäller att täcka chatten, antingen du själv, dina anställda eller om du betalar för externa chattagenter. Vi vet med säkerhet hur viktig företagens tillgänglighet på nätet är. Våra uppgifter visar att +50 % av alla kunders chattar kommer utanför perioden 8.00-4.00, och mer än 23 % av alla chattar sker på helger. Därför är tillgänglighet dygnet runt en del av Weplys chattlösning.

save-time
chat bubbles

Djup förståelse för dialoger på nätet

Till skillnad från Intercom är du garanterad tillgänglighet online 24/7 365 med Weply. Det kommer alltid att finnas en riktig människa redo att interagera med dina besökare på din webbplats. Med Intercom beror din tillgänglighet på dina egna resurser när det gäller att täcka chatten, antingen du själv, dina anställda eller om du betalar för externa chattagenter. Vi vet med säkerhet hur viktig företagens tillgänglighet på nätet är. Våra uppgifter visar att +50 % av alla kunders chattar kommer utanför perioden 8.00-4.00, och mer än 23 % av alla chattar sker på helger. Därför är tillgänglighet dygnet runt en del av Weplys chattlösning.

Ta din chatt till en ny nivå med lead generation

Att få en massa kundförfrågningar via telefonsamtal, e-post eller ett kontaktformulär på en webbplats är en dröm för alla företagare. Det slutar dock som en mardröm om majoriteten av dem inte är relevanta. Det slutar med en massa bortkastade arbetstimmar. Du kan undvika detta med Weplys chattlösning. Vi samlar in, sorterar och vidarebefordrar leads på kunder som lever upp till dina krav på leads. Du kan till exempel ha leadkrav på att kunderna ska uppge ett telefonnummer, e-post och bo i ett visst område. Weply är den enda på marknaden som erbjuder denna typ av leadgenerering dygnet runt.

funnel-ROI
easy-implementation

Enkelt och snabbt genomförande

Det tar bara 5 minuter att installera din Weply Chat - inga komplicerade installationsprocedurer! Därifrån kommer din chatt att vara bemannad dygnet runt av riktiga människor som är specialiserade på online-dialoger och på att omvandla webbplatsbesökare till leads. Till skillnad från Intercom kräver Weply inga interna resurser för att ha en väl fungerande chatt. Eftersom chatten bemannas av externa chattkonsulter behöver du inte använda tid eller resurser på att utbilda dina anställda i hur de ska besvara chattar och använda plattformen.

Chatt Google kommer att belöna

Chattlösningar påverkar webbplatsens SEO-klassificering. De flesta chattjänster har en negativ effekt eftersom de sänker webbplatsernas sidhastighet. Till skillnad från andra leverantörer kommer Weplys snabba och lätta widget faktiskt att förbättra webbplatsernas SEO-klassificering. Weplys chatt kommer att öka webbplatsens sidbehörighet genom ökat engagemang, vilket kommer att förbättra dess betyg i Google. Detta kommer att ge mervärde till din verksamhet eftersom det i slutändan genererar mer trafik till din webbplats. Du kan därför implementera Weplys widget utan att oroa dig för att försämra någon av dina SEO-parametrar.

medal-search

Är du redo att ge besökarna på din webbplats en unik och personlig livechatt-upplevelse?