Weply vs tawk.to

Weply och tawk.to är båda leverantörer av livechattar som utvecklar chattar för företag som bemannas av riktiga människor. Weply skiljer sig åt genom sitt kompletta chattpaket. När du använder Weply behöver du inte lyfta ett finger eller betala extra avgifter för att få full effekt av personliga dialoger.

group-chat

Personlig bemannad chatt

Med Weply kan du vara säker på att det alltid finns en riktig människa redo att svara på dina webbplatsbesökares frågor i chatten. Våra chattagenter är anställda internt och utbildas kontinuerligt. Dessutom blir de bättre och snabbare på att svara på chattar i takt med att de lär känna din verksamhet och dina kunder. Tawk.to är ett gratis chattverktyg som låter dig besvara dina egna chattar, men om du vill ha extern personal kostar det 1 dollar per timme och chattagent.

Garanterat dygnet runt

Till skillnad från tawk.to är du garanterad tillgänglighet online 24/7 365 med Weply. Det kommer alltid att finnas en riktig människa redo att interagera med dina besökare på din webbplats. Med tawk.to beror din tillgänglighet på dina egna resurser när det gäller att täcka chatten antingen själv eller betala extra för externa chattagenter. Avgiften för chattagenter genom tawk.to är 1$ per timme medan genomsnittspriset är 0,2$ på Weply. Vi vet med säkerhet hur viktig företagens tillgänglighet på nätet är. Våra uppgifter visar att +50 % av alla kunders chattar kommer utanför perioden 8.00-4.00, och mer än 23 % av alla chattar sker på helger. Därför är tillgänglighet dygnet runt en del av Weplys chattlösning.

save-time
chat bubbles

Experter i dialoger online

Ingen människa är likadan. Detsamma gäller vårt sätt att kommunicera. Endast människor kan förstå hela sammanhanget i kundens fråga, vilket ofta är nödvändigt om man vill ge bra svar. Men alla kan inte ge bra svar som bidrar till en bra kundupplevelse. Till skillnad från Zendesk har Weply ett team av chattagenter som är specialister på online-dialoger genom chatt och samtalspsykologi. De är bland annat utbildade och testade i frågeteknik, spegling och metakommunikation.

Lead-generation ready

Att få massor av kundförfrågningar är varje företags dröm. Men vad händer om majoriteten av dessa leads inte är relevanta för dig? Det är då som bortkastade arbetstimmar hopar sig snabbt.

Det är där Weplys chattlösning kommer väl till pass. Vi samlar in, sorterar och vidarebefordrar leads på kunder som lever upp till dina krav på leads. Du kan till exempel ha leadkrav på att kunderna ska uppge ett telefonnummer och bo i ett visst område. En liknande tjänst finns inte hos tawk.to - Weply är faktiskt den enda på marknaden som erbjuder den här typen av leadgenerering dygnet runt.

funnel-ROI
easy-implementation

Snabbt och enkelt att sätta upp

Din chatt kan vara igång inom 5 minuter efter att du pratat med oss. Din webbplats kommer att vara bemannad dygnet runt av riktiga människor som specialiserar sig på online-dialoger och omvandling av webbplatsbesökare till leads.
Till skillnad från tawk.to kräver Weply inga interna resurser för att ha en väl fungerande chatt. Eftersom chatten bemannas av externa chattkonsulter behöver du inte använda tid eller resurser på att utbilda dina anställda i hur de ska besvara chattar och använda plattformen.

Chatt och SEO: A match made in heaven

Din webbplats kan ha världens bästa SEO, men om den är långsam kommer du att förlora kunder. Weplys chattwidget är snabb och lätt, vilket innebär att den inte kommer att sakta ner din webbplats och faktiskt kommer att förbättra din SEO-klassificering på Google.

Det betyder att du kan implementera Weply utan att oroa dig för att försämra någon av dina SEO-parametrar. Faktum är att den faktiskt kommer att öka din webbplats sidauktoritet genom ökat engagemang, vilket i slutändan förbättrar dess betyg på Google och genererar mer trafik till din webbplats!

medal-search

Är du redo att ge besökarna på din webbplats en unik och personlig livechatt-upplevelse?