Weply vs Zendesk

På Weply anser vi att chattlösningar bör vara ett komplett paket som skapar värde på flera olika parametrar. Weply är en 24/7 personligt bemannad livechatt som specialiserat sig på leadgenerering. Det är det perfekta multiverktyget för både dig och dina kunder.

group-chat

Externt bemannad chatt

Möjligheten att interagera med företag online med en riktig människa har gått från att vara något vi hoppades på till att bli något vi förväntar oss är möjligt. Personligt bemannade chattar är här för att stanna. Till skillnad från Zendesk bemannar Weply chatten själva. Vi har en kår av tränade, utbildade och serviceinriktade chattkonsulter som blir din digitala receptionist. Genom att låta Weplys chattkonsulter hantera kundförfrågningar online kan du, utan att lyfta ett finger, se till att dina kunder får en bra upplevelse på din webbplats.

Tillgänglighet 24/7

Webbplatser är den digitala tidsålderns butiker. De har inga öppettider, så det är viktigt att vara tillgänglig dygnet runt. Precis som det är ovanligt att en fysisk butik saknar personal under öppettiderna, gäller samma sak för webbplatser som inte är tillgängliga och öppna dygnet runt. Det är därför Weplys chattkonsulter är tillgängliga 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året, för att välkomna dina webbplatsbesökare och hantera deras förfrågningar. Med Zendesk beror din tillgänglighet på dina interna resurser. Och vår erfarenhet är att inte många företag kan täcka en chatt utanför normal arbetstid.

save-time
chat bubbles

Hemligheten bakom framgångsrika konversationer på nätet

På Weply vet vi att ingen människa är den andra lik. Så varför skulle din kundservice vara annorlunda? Vi vet att varje människa har ett unikt sätt att kommunicera, och det är vårt jobb att förstå hela sammanhanget i dina kunders frågor så att du kan ge dem bästa möjliga svar. Vi vet också att alla inte kan ge bra svar som bidrar till en bra kundupplevelse. Därför har vi ett team av chattagenter som är specialister på online-dialoger genom chatt och samtalspsykologi. De är utbildade i frågeteknik, spegling och metakommunikation - bland annat - så att de kan hjälpa dig att ge dina kunder bästa möjliga service.

Förvandla din chatt till en lead gen-maskin

Webbplatser är den digitala tidsålderns butiker. De har inga öppettider, så det är viktigt att vara tillgänglig dygnet runt. Och precis som att en fysisk butik utan personal under öppettiderna är ovanligt, gäller samma sak för webbplatser som inte är tillgängliga och öppna dygnet runt. Det är därför Weplys chattkonsulter är tillgängliga 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året, för att välkomna dina webbplatsbesökare och hantera deras förfrågningar. Med Zendesk beror din tillgänglighet på dina interna resurser. Och vår erfarenhet är att inte många företag kan täcka en chatt utanför normal arbetstid.

funnel-ROI
easy-implementation

Det går snabbt och enkelt att komma igång

Att få igång din Weply-chatt är lika enkelt som det låter. Du kan ha en fullt bemannad chatt som är igång dygnet runt på 5 minuter. Och varför skulle du göra det? Därför att Weply ger dig något som Zendesk inte kan göra: en partner som specialiserar sig på onlinedialoger och som samarbetar med dig för att omvandla webbplatsbesökare till leads.

Till skillnad från Zendesk kräver Weply inga interna resurser för att ha en välfungerande chatt. Eftersom chatten bemannas av externa chattkonsulter behöver du inte använda tid eller resurser på att utbilda dina anställda i hur de ska besvara chattar och använda plattformen. Weply blir din externa partner som känns som ytterligare en intern anställd.

Chatt Google kommer att belöna

Chattar påverkar webbplatsens SEO-klassificering. De flesta chattjänster kommer att ha en negativ effekt eftersom de sänker webbplatsernas sidhastighet. Till skillnad från andra leverantörer kommer Weplys snabba och lätta widget faktiskt att förbättra webbplatsernas SEO-klassificering. Din sidbehörighet kan öka på grund av mer engagemang, vilket i slutändan kommer att ge mer värde till ditt företag eftersom det kan hjälpa din webbplats att bli mer synlig i webbsökningar. Det finns alltså ingen anledning att oroa sig för en potentiell negativ effekt på din SEO-prestanda.

medal-search

Är du redo att ge besökarna på din webbplats en unik och personlig livechatt-upplevelse?