Kundcase – Björns Åkeri

Lyftexperter får mer tid för sitt arbete och är samtidigt mer tillgängligt

Bjorns Akeri hero
chat (2)

81%

AV BESÖKARNA CHATTAR MED WEPLY
verified (3)

47%

AV CHATS BLIR
TILL LEADS
moon

37%

LEADS SKAPADE UTANFÖR ÖPPETTIDER

Uppdaterad: april 2023

Kundcase – Björns Åkeri

Lyftexperter får mer tid för sitt arbete och är samtidigt mer tillgängligt

Bjorns Akeri hero
chat (2)

81%

AV BESÖKARNA CHATTAR MED WEPLY
verified (3)

47%

AV CHATS BLIR
TILL LEADS

moon

37%

LEADS SKAPADE UTANFÖR ÖPPETTIDER

Uppdaterad: april 2023

Lösningen

Björns Åkeri brukade svara i telefon 24 timmar om dygnet, så de har alltid betonat att vara så tillgängliga som möjligt. Nu har de lagt till en extra kanal för att bli kontaktad, vilket de har märkt att en del kunder är nöjda med. Kunderna är förvånade över att de kan kommunicera med en riktig människa efter arbetstid och att någon faktiskt tittar på deras förfrågan direkt.

Lösningen

Björns Åkeri brukade svara i telefon 24 timmar om dygnet, så de har alltid betonat att vara så tillgängliga som möjligt. Nu har de lagt till en extra kanal för att bli kontaktad, vilket de har märkt att en del kunder är nöjda med. Kunderna är förvånade över att de kan kommunicera med en riktig människa efter arbetstid och att någon faktiskt tittar på deras förfrågan direkt.

Björns Åkeri är ett kranbilsföretag med expertis inom lyftning.
De hjälper alla från det största företaget till privatpersoner, vilket innebär att de har en bred kunskap och en hög grad av problemlösning. Deras verksamhet bygger på att hjälpa kunder med kort varsel och att vara tillgängliga.

Björns Åkeri är ett kranbilsföretag med expertis inom lyftning. De hjälper alla från det största företaget till privatpersoner, vilket innebär att de har en bred kunskap och en hög grad av problemlösning. Deras verksamhet bygger på att hjälpa kunder med kort varsel och att vara tillgängliga.

Resultat

Björns Åkeri kan tydligt känna effekten av en 24/7 livechatt på sin webbplats. De har en extern chattkonsult som aktivt svarar på frågor utan att behöva använda interna resurser för denna tjänst. Detta har skapat mer försäljning för företaget och frigjort mer tid för deras arbete.

Björns Åkeri erbjuder personlig service dygnet runt via en ny kanal utan att använda interna resurser

De har mer tid för arbetsuppgifter eftersom de hanterar fler kundförfrågningar redan på webbplatsen

Nästan hälften av alla chattar som Weply hanterar genererar varma kvalificerade leads.

Resultat

Björns Åkeri kan tydligt känna effekten av en 24/7 livechatt på sin webbplats. De har en extern chattkonsult som aktivt svarar på frågor utan att behöva använda interna resurser för denna tjänst. Detta har skapat mer försäljning för företaget och frigjort mer tid för deras arbete.

Björns Åkeri erbjuder personlig service dygnet runt via en ny kanal utan att använda interna resurser

De har mer tid för arbetsuppgifter eftersom de hanterar fler kundförfrågningar redan på webbplatsen

Nästan hälften av alla chattar som Weply hanterar genererar varma kvalificerade leads.

"Våra kunder tycker det är skönt att välja chatten för att där får dom inte känslan av att störa någon efter arbetstid"

Johan Västerberg, VD

"Våra kunder tycker det är skönt att välja chatten för att där får dom inte känslan av att störa någon efter arbetstid"

Johan Västerberg, VD

Vad weply levererade

start_icon_website

Lätt att genomföra

Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.

Leads icon

Kvalificerade leads

Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.

conversation icon

Chatexperter

Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.

availability

Tillgänglig dygnet runt

Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.

business-report_icon_website

Data dashboard

Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.

Advisor icon

Personlig kontaktperson

Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.

Vad weply levererade

start_icon_website

Lätt att genomföra

Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.

Leads icon

Kvalificerade leads

Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.

conversation icon

Chatexperter

Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.

availability

Tillgänglig dygnet runt

Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.

business-report_icon_website

Data dashboard

Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.

Advisor icon

Personlig kontaktperson

Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.

Se fler Weply kundcase

bike masters hero

Bike Masters

Varja morgon har de nu leads på varma kunder.

AXS Nordic hero

AXS Nordic

Weply har skapat mer tid för verksamheten.

screenshot40[1]

SEOdr.

Får en högkvalitativ tjänst för sig själv och sina kunder.

Se fler Weply kundcase

bike masters hero

Bike Masters

Varja morgon har de nu leads på varma kunder.

Se case →

AXS Nordic hero

AXS Nordic

Weply har skapat mer tid för verksamheten.

Se case →

screenshot40[1]

SEOdr.

Får en högkvalitativ tjänst för sig själv och sina kunder.

Se case →

Att börja generera fler leads är inte svårare än så här

installation icon

1. Konfigurera en chatt på endast 5 minuter

Du kommer att få en kod som infogas på din webbplats. Om du behöver teknisk hjälp finns vi här för att hjälpa dig.

conversation icon

2. Vi tar hand om kundförfrågningar

Vi hanterar alla förfrågningar i chatten 24/7 alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.

Leads icon

3. Vi skickar kvalificerade leads till dig

Vi samlar in information om kundens behov och skickar säljfärdiga leads direkt till din inkorg och CRM-system.

Att börja generera fler leads är inte svårare än så här

installation icon

1. Konfigurera en chatt på endast 5 minuter

Du kommer att få en kod som infogas på din webbplats. Om du behöver teknisk hjälp finns vi här för att hjälpa dig.

conversation icon

2. Vi tar hand om kundförfrågningar

Vi hanterar alla förfrågningar i chatten 24/7 alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.

Leads icon

3. Vi skickar kvalificerade leads till dig

Vi samlar in information om kundens behov och skickar säljfärdiga leads direkt till din inkorg och CRM-system.