Kundcase – Björns Åkeri
Lyftexperter får mer tid för sitt arbete och är samtidigt mer tillgängligt
81%
AV BESÖKARNA CHATTAR MED WEPLY
47%
AV CHATS BLIR
TILL LEADS
37%
LEADS SKAPADE UTANFÖR ÖPPETTIDER
Uppdaterad: april 2023
Kundcase – Björns Åkeri
Lyftexperter får mer tid för sitt arbete och är samtidigt mer tillgängligt
81%
AV BESÖKARNA CHATTAR MED WEPLY
47%
AV CHATS BLIR
TILL LEADS
37%
LEADS SKAPADE UTANFÖR ÖPPETTIDER
Uppdaterad: april 2023
Lösningen
Björns Åkeri brukade svara i telefon 24 timmar om dygnet, så de har alltid betonat att vara så tillgängliga som möjligt. Nu har de lagt till en extra kanal för att bli kontaktad, vilket de har märkt att en del kunder är nöjda med. Kunderna är förvånade över att de kan kommunicera med en riktig människa efter arbetstid och att någon faktiskt tittar på deras förfrågan direkt.
Lösningen
Björns Åkeri brukade svara i telefon 24 timmar om dygnet, så de har alltid betonat att vara så tillgängliga som möjligt. Nu har de lagt till en extra kanal för att bli kontaktad, vilket de har märkt att en del kunder är nöjda med. Kunderna är förvånade över att de kan kommunicera med en riktig människa efter arbetstid och att någon faktiskt tittar på deras förfrågan direkt.
Resultat
Björns Åkeri kan tydligt känna effekten av en 24/7 livechatt på sin webbplats. De har en extern chattkonsult som aktivt svarar på frågor utan att behöva använda interna resurser för denna tjänst. Detta har skapat mer försäljning för företaget och frigjort mer tid för deras arbete.
Björns Åkeri erbjuder personlig service dygnet runt via en ny kanal utan att använda interna resurser
De har mer tid för arbetsuppgifter eftersom de hanterar fler kundförfrågningar redan på webbplatsen
Nästan hälften av alla chattar som Weply hanterar genererar varma kvalificerade leads.
Resultat
Björns Åkeri kan tydligt känna effekten av en 24/7 livechatt på sin webbplats. De har en extern chattkonsult som aktivt svarar på frågor utan att behöva använda interna resurser för denna tjänst. Detta har skapat mer försäljning för företaget och frigjort mer tid för deras arbete.
Björns Åkeri erbjuder personlig service dygnet runt via en ny kanal utan att använda interna resurser
De har mer tid för arbetsuppgifter eftersom de hanterar fler kundförfrågningar redan på webbplatsen
Nästan hälften av alla chattar som Weply hanterar genererar varma kvalificerade leads.
Vad weply levererade
Lätt att genomföra
Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.
Kvalificerade leads
Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.
Chatexperter
Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.
Tillgänglig dygnet runt
Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.
Data dashboard
Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.
Personlig kontaktperson
Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.
Vad weply levererade
Lätt att genomföra
Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.
Kvalificerade leads
Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.
Chatexperter
Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.
Tillgänglig dygnet runt
Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.
Data dashboard
Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.
Personlig kontaktperson
Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.
Att börja generera fler leads är inte svårare än så här
1. Konfigurera en chatt på endast 5 minuter
Du kommer att få en kod som infogas på din webbplats. Om du behöver teknisk hjälp finns vi här för att hjälpa dig.
2. Vi tar hand om kundförfrågningar
Vi hanterar alla förfrågningar i chatten 24/7 alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.
3. Vi skickar kvalificerade leads till dig
Vi samlar in information om kundens behov och skickar säljfärdiga leads direkt till din inkorg och CRM-system.
Att börja generera fler leads är inte svårare än så här
1. Konfigurera en chatt på endast 5 minuter
Du kommer att få en kod som infogas på din webbplats. Om du behöver teknisk hjälp finns vi här för att hjälpa dig.
2. Vi tar hand om kundförfrågningar
Vi hanterar alla förfrågningar i chatten 24/7 alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.
3. Vi skickar kvalificerade leads till dig
Vi samlar in information om kundens behov och skickar säljfärdiga leads direkt till din inkorg och CRM-system.