Kundcase – Mobility Motors
Verktyget som förändrade Mobility Motors online-närvaro
Kundcase – Mobility Motors
Verktyget som förändrade Mobility Motors online-närvaro
Lösning
Direkt service på webbplatsen
Genom att implementera Weplys live chat-plattform kunde MobilityMotors ge snabb service till webbplatsens besökare. Detta gjorde det möjligt för besökare på deras webbplats att få frågor besvarade i realtid 24/7 och ta itu med eventuella problem webbplatsbesökarna hade. Den snabba svarstiden och personliga supporten från Weply bidrog till att förbättra den övergripande kundupplevelsen.
Ökade leads och konverteringar
Med Weplys kanal för direktkontakt kunde MobilityMotors generera fler leads och öka konverteringen på sin webbplats. Besökarna var mer benägna att engagera sig på webbplatsen och göra ett köp när de hade omedelbar tillgång till MobilityMotors.
Nya insikter
Dessutom har Weply bidragit med att samla in värdefull data om deras kunders preferenser och behov, vilket har hjälpt MobilityMotors att bättre anpassa erbjudanden. Statistiken och de kvalitativa insikterna har hjälpt kundservice- och försäljningsavdelningarna att se vad som fungerar bra och vad som kan förbättras.
Lösning
Direkt service på webbplatsen
Genom att implementera Weplys live chat-plattform kunde MobilityMotors ge snabb service till webbplatsens besökare. Detta gjorde det möjligt för besökare på deras webbplats att få frågor besvarade i realtid 24/7 och ta itu med eventuella problem webbplatsbesökarna hade. Den snabba svarstiden och personliga supporten från Weply bidrog till att förbättra den övergripande kundupplevelsen.
Ökade leads och konverteringar
Med Weplys kanal för direktkontakt kunde MobilityMotors generera fler leads och öka konverteringen på sin webbplats. Besökarna var mer benägna att engagera sig på webbplatsen och göra ett köp när de hade omedelbar tillgång till MobilityMotors.
Nya insikter
Dessutom har Weply bidragit med att samla in värdefull data om deras kunders preferenser och behov, vilket har hjälpt MobilityMotors att bättre anpassa erbjudanden. Statistiken och de kvalitativa insikterna har hjälpt kundservice- och försäljningsavdelningarna att se vad som fungerar bra och vad som kan förbättras.
"Vi har fått en ökning av leads och ökad konvertering för både bilköp och service, vilket har varit fantastiskt för ett väldigt kostnadseffektivt verktyg."
Resultat
Mobility Motors är imponerade av de resultat som Weply har levererat. Att få extern hjälp med att hantera en realtidskanal har varit en avgörande förändring för dem, och fördelarna är större än förväntade. Kundupplevelsen har förbättrats tack vare den snabba svarstiden och den personliga supporten.
Heta leads
10% av chattarna är högkvalitativa försäljningsleads.
Resultat
Mobility Motors är imponerade av de resultat som Weply har levererat. Att få extern hjälp med att hantera en realtidskanal har varit en avgörande förändring för dem, och fördelarna är större än förväntade. Kundupplevelsen har förbättrats tack vare den snabba svarstiden och den personliga supporten.
Heta leads
10% av chattarna är högkvalitativa försäljningsleads.
Personlig tjänsten
Tjänsten som tillhandahålls till besökare är personlig och ger stora insikter.
Inledande kundservice
Besökare får inledande kundservice genom att de hänvisas till rätt avdelningar.
Fångar fler kontakter
Livechatten fångar fler kontakter, särskilt utanför ordinarie kontorstid.
Personlig tjänsten
Tjänsten som tillhandahålls till besökare är personlig och ger stora insikter.
Inledande kundservice
Besökare får inledande kundservice genom att de hänvisas till rätt avdelningar.
Fångar fler kontakter
Livechatten fångar fler kontakter, särskilt utanför ordinarie kontorstid.
Vad weply levererade
Lätt att genomföra
Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.
Kvalificerade leads
Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.
Chatexperter
Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.
Tillgänglig dygnet runt
Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.
Data dashboard
Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.
Personlig kontaktperson
Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.
Vad weply levererade
Lätt att genomföra
Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.
Kvalificerade leads
Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.
Chatexperter
Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.
Tillgänglig dygnet runt
Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.
Data dashboard
Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.
Personlig kontaktperson
Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.
Se fler Weply kundcase
Bike Masters
Varja morgon har de nu leads på varma kunder.
Björns Åkeri
Weply har skapat mer tid för verksamheten.
AXS Nordic
Kunden får en mycket mer personlig första kontakt.
Se fler Weply kundcase
Bike Masters
Varja morgon har de nu leads på varma kunder.
Björns Åkeri
Weply har skapat mer tid för verksamheten.
AXS Nordic
Kunden får en mycket mer personlig första kontakt.
Det är så här enkelt att börja generera fler leads
1. Ställ in chatten på bara fem minuter
Du får en kod som du kan infoga på din webbplats. Om du behöver teknisk vägledning finns vi här för att hjälpa dig.
2. Vi tar hand om kundförfrågningar
Vi hanterar alla förfrågningar i chatten dygnet runt alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.
3. Vi skickar heta leads till dig till din inkorg
Vi samlar in information om kundens behov och skickar köpfärdiga leads direkt till din inkorg och ditt CRM-system.
Det är så här enkelt att börja generera fler leads
1. Ställ in chatten på bara fem minuter
Du får en kod som du kan infoga på din webbplats. Om du behöver teknisk vägledning finns vi här för att hjälpa dig.
2. Vi tar hand om kundförfrågningar
Vi hanterar alla förfrågningar i chatten dygnet runt alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.
3. Vi skickar heta leads till dig till din inkorg
Vi samlar in information om kundens behov och skickar köpfärdiga leads direkt till din inkorg och ditt CRM-system.