Kundcase – Solsystem
Solcellsleverantören är nu tillgänglig för kunder 24/7
Om Solsystem
Solsystem är ett småländskt solcellsföretag som erbjuder en framtidsinvestering till villor, lantbruk, företag och bostadsrättsföreningar. De startade för att göra det enklare för svenskar att investera i solenergi och idag levererar de sina lösningar till största delen av södra Sverige.
Utmaning
Solcellsbranschen exploderade under slutet av 2022 och början av 2023. Under denna period var Solsystem underbemannade vilket påverkade deras kundtillgänglighet. De blev kontaktade av Weply som presenterade sin tjänst och Solsystem kände att den hade underlättat deras tillgänglighet för kunder och således kunna öka kundnöjdheten.
Resultat
Större tillgänglighet och kundnöjdhet
Genom att ha Weply på hemsidan har Solsystem kunnat öppna upp dörren för ytterligare en kommunikationsmöjlighet att få kontakt med nya kunder och skapa fler affärsmöjligheter. Chattfunktionen bidrar till större tillgänglighet för kunder och har därmed ökat kundnöjdheten. Även om de själva inte kan svara dygnet runt, knyter Weply kontakt med kunden och ibland är ett ”jag återkommer” bättre än inget svar alls.
Tas på allvar
Solsystem uppskattar dialogen de har med sin kontaktperson på Weply. All feedback tas på största allvar och man jobbar tillsammans för att nå ett bra resultat för att få bästa värde av chatten.
Resultat
Större tillgänglighet och kundnöjdhet
Genom att ha Weply på hemsidan har Solsystem kunnat öppna upp dörren för ytterligare en kommunikationsmöjlighet att få kontakt med nya kunder och skapa fler affärsmöjligheter. Chattfunktionen bidrar till större tillgänglighet för kunder och har därmed ökat kundnöjdheten. Även om de själva inte kan svara dygnet runt, knyter Weply kontakt med kunden och ibland är ett ”jag återkommer” bättre än inget svar alls.
Tas på allvar
Solsystem uppskattar dialogen de har med sin kontaktperson på Weply. All feedback tas på största allvar och man jobbar tillsammans för att nå ett bra resultat för att få bästa värde av chatten.
Heta leads
12% av chattarna är högkvalitativa försäljningsleads.
Personlig tjänsten
Tjänsten som tillhandahålls till besökare är personlig och ger stora insikter.
Fångar fler
Livechatten fångar fler kontakter, särskilt utanför ordinarie kontorstid.
“Weply har främjat oss då vi numera är tillgängliga för våra kunder 24/7, vilket är en service som alla moderna företag bör ha idag.”
- Elin Johansson, projektansvarig på Solsystem Sverige
“Weply har främjat oss då vi numera är tillgängliga för våra kunder 24/7, vilket är en service som alla moderna företag bör ha idag.”
- Elin Johansson, projektansvarig
Heta leads
10% av chattarna är högkvalitativa försäljningsleads.
Personlig tjänsten
Tjänsten som tillhandahålls till besökare är personlig och ger stora insikter.
Fångar fler kontakter 24/7
59% av alla leads sker
utanför öppettider.
Vad Weply levererar
Lätt att genomföra
Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.
Kvalificerade leads
Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.
Chatexperter
Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.
Tillgänglig dygnet runt
Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.
Data dashboard
Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.
Personlig kontaktperson
Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.
Vad Weply levererar
Lätt att genomföra
Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.
Kvalificerade leads
Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.
Chatexperter
Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.
Tillgänglig dygnet runt
Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.
Data dashboard
Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.
Personlig kontaktperson
Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.
Se fler Weply kundcase
Bike Masters
Varja morgon har de nu leads på varma kunder.
Björns Åkeri
Weply har skapat mer tid för verksamheten.
AXS Nordic
Kunden får en mycket mer personlig första kontakt.
Mobility Motors
MM ge snabb service till webbplatsens besökare.
Se fler Weply kundcase
Bike Masters
Varja morgon har de nu leads på varma kunder.
Björns Åkeri
Weply har skapat mer tid för verksamheten.
AXS Nordic
Kunden får en mycket mer personlig första kontakt.
Mobility Motors
MM ge snabb service till webbplatsens besökare.
Det är så här enkelt att börja generera fler leads
1. Ställ in chatten på bara fem minuter
Du får en kod som du kan infoga på din webbplats. Om du behöver teknisk vägledning finns vi här för att hjälpa dig.
2. Vi tar hand om kundförfrågningar
Vi hanterar alla förfrågningar i chatten dygnet runt alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.
3. Vi skickar heta leads till dig till din inkorg
Vi samlar in information om kundens behov och skickar köpfärdiga leads direkt till din inkorg och ditt CRM-system.
Det är så här enkelt att börja generera fler leads
1. Ställ in chatten på bara fem minuter
Du får en kod som du kan infoga på din webbplats. Om du behöver teknisk vägledning finns vi här för att hjälpa dig.
2. Vi tar hand om kundförfrågningar
Vi hanterar alla förfrågningar i chatten dygnet runt alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.
3. Vi skickar heta leads till dig till din inkorg
Vi samlar in information om kundens behov och skickar köpfärdiga leads direkt till din inkorg och ditt CRM-system.