Kundcase – Solsystem

Solcellsleverantören är nu tillgänglig för kunder 24/7

chat (2)

12%

AV ALLA CHATTAR
OMVANDLAS TILL
HETA LEADS

verified (3)

40%

AV ALLA CHATS
SKER UTANFÖR
ÖPPETTIDER

moon

59%

AV ALLA LEADS
SKER UTANFÖR
ÖPPETTIDER

Kundcase – Solsystem

Solcellsleverantören är nu tillgänglig för kunder 24/7

Om Solsystem

Solsystem är ett småländskt solcellsföretag som erbjuder en framtidsinvestering till villor, lantbruk, företag och bostadsrättsföreningar. De startade för att göra det enklare för svenskar att investera i solenergi och idag levererar de sina lösningar till största delen av södra Sverige.

Utmaning

Solcellsbranschen exploderade under slutet av 2022 och början av 2023. Under denna period var Solsystem underbemannade vilket påverkade deras kundtillgänglighet. De blev kontaktade av Weply som presenterade sin tjänst och Solsystem kände att den hade underlättat deras tillgänglighet för kunder och således kunna öka kundnöjdheten.

Om Solsystem

Solsystem är ett småländskt solcellsföretag som erbjuder en framtidsinvestering till villor, lantbruk, företag och bostadsrättsföreningar. De startade för att göra det enklare för svenskar att investera i solenergi och idag levererar de sina lösningar till största delen av södra Sverige.

Utmaning

Solcellsbranschen exploderade under slutet av 2022 och början av 2023. Under denna period var Solsystem underbemannade vilket påverkade deras kundtillgänglighet. De blev kontaktade av Weply som presenterade sin tjänst och Solsystem kände att den hade underlättat deras tillgänglighet för kunder och således kunna öka kundnöjdheten.

Resultat

Större tillgänglighet och kundnöjdhet

Genom att ha Weply på hemsidan har Solsystem kunnat öppna upp dörren för ytterligare en kommunikationsmöjlighet att få kontakt med nya kunder och skapa fler affärsmöjligheter. Chattfunktionen bidrar till större tillgänglighet för kunder och har därmed ökat kundnöjdheten. Även om de själva inte kan svara dygnet runt, knyter Weply kontakt med kunden och ibland är ett ”jag återkommer” bättre än inget svar alls. 

Tas på allvar

Solsystem uppskattar dialogen de har med sin kontaktperson på Weply. All feedback tas på största allvar och man jobbar tillsammans för att nå ett bra resultat för att få bästa värde av chatten.

Group 5332

Resultat

Större tillgänglighet och kundnöjdhet

Genom att ha Weply på hemsidan har Solsystem kunnat öppna upp dörren för ytterligare en kommunikationsmöjlighet att få kontakt med nya kunder och skapa fler affärsmöjligheter. Chattfunktionen bidrar till större tillgänglighet för kunder och har därmed ökat kundnöjdheten. Även om de själva inte kan svara dygnet runt, knyter Weply kontakt med kunden och ibland är ett ”jag återkommer” bättre än inget svar alls. 

Group 532 new

Tas på allvar

Solsystem uppskattar dialogen de har med sin kontaktperson på Weply. All feedback tas på största allvar och man jobbar tillsammans för att nå ett bra resultat för att få bästa värde av chatten.

verified (3)

Heta leads

12% av chattarna är högkvalitativa försäljningsleads.

advisor-icon_icon_website_optimized

Personlig tjänsten

Tjänsten som tillhandahålls till besökare är personlig och ger stora insikter.

availability_icon_website_optimized

Fångar fler

Livechatten fångar fler kontakter, särskilt utanför ordinarie kontorstid.

Group 534

“Weply har främjat oss då vi numera är tillgängliga för våra kunder 24/7, vilket är en service som alla moderna företag bör ha idag.”

- Elin Johansson, projektansvarig på Solsystem Sverige

Group 534

“Weply har främjat oss då vi numera är tillgängliga för våra kunder 24/7, vilket är en service som alla moderna företag bör ha idag.”

- Elin Johansson, projektansvarig

Lead requirements icon

Heta leads

10% av chattarna är högkvalitativa försäljningsleads.

advisor-icon_icon_website_optimized

Personlig tjänsten

Tjänsten som tillhandahålls till besökare är personlig och ger stora insikter.

availability_icon_website_optimized

Fångar fler kontakter 24/7

59% av alla leads sker
utanför öppettider.

Vad Weply levererar

start_icon_website

Lätt att genomföra

Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.

Leads icon

Kvalificerade leads

Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.

conversation icon

Chatexperter

Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.

availability

Tillgänglig dygnet runt

Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.

business-report_icon_website

Data dashboard

Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.

Advisor icon

Personlig kontaktperson

Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.

Vad Weply levererar

start_icon_website

Lätt att genomföra

Chattfunktionen tar endast 5 minuter att installera på din webbplats.

Leads icon

Kvalificerade leads

Dina leads hamnar direkt i din inkorg med all insamlad data.

conversation icon

Chatexperter

Utbildas kontinuerligt för att ge dig och dina kunder bästa möjliga service.

availability

Tillgänglig dygnet runt

Potentiella kunder kan alltid komma i kontakt med dig - även utanför kontorstid.

business-report_icon_website

Data dashboard

Få en översikt över dina resultat samlat på ett ställe.

Advisor icon

Personlig kontaktperson

Du kommer att tilldelas en personlig Customer Success Manager.

Se fler Weply kundcase

kundcase_thumb_bikemasters

Bike Masters

Varja morgon har de nu leads på varma kunder.

kundcase_thumb_bjors akeri

Björns Åkeri

Weply har skapat mer tid för verksamheten.

AXS Nordic hero

AXS Nordic

Kunden får en mycket mer personlig första kontakt.

LBS2

Mobility Motors

MM ge snabb service till webbplatsens besökare.

Se fler Weply kundcase

kundcase_thumb_bikemasters

Bike Masters

Varja morgon har de nu leads på varma kunder.

kundcase_thumb_bjors akeri

Björns Åkeri

Weply har skapat mer tid för verksamheten.

AXS Nordic hero

AXS Nordic

Kunden får en mycket mer personlig första kontakt.

LBS2

Mobility Motors

MM ge snabb service till webbplatsens besökare.

Det är så här enkelt att börja generera fler leads

installation icon

1. Ställ in chatten på bara fem minuter

Du får en kod som du kan infoga på din webbplats. Om du behöver teknisk vägledning finns vi här för att hjälpa dig.

conversation icon

2. Vi tar hand om kundförfrågningar

Vi hanterar alla förfrågningar i chatten dygnet runt alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.

Leads icon

3. Vi skickar heta leads till dig till din inkorg

Vi samlar in information om kundens behov och skickar köpfärdiga leads direkt till din inkorg och ditt CRM-system.

Det är så här enkelt att börja generera fler leads

installation icon

1. Ställ in chatten på bara fem minuter

Du får en kod som du kan infoga på din webbplats. Om du behöver teknisk vägledning finns vi här för att hjälpa dig.

conversation icon

2. Vi tar hand om kundförfrågningar

Vi hanterar alla förfrågningar i chatten dygnet runt alla dagar på året och hjälper dina kunder att hitta den information de behöver.

Leads icon

3. Vi skickar heta leads till dig till din inkorg

Vi samlar in information om kundens behov och skickar köpfärdiga leads direkt till din inkorg och ditt CRM-system.